2014. jún. 1.

Eper, eper, eper!

 Itt az eperszezon! Én sem maradhatok ki... kedves szomszédunk jóvoltából birtokosai lettünk 3kg epernek.
Először kaptunk egy tál epret, gondolkodtam, mit csináljak belőle... s mivel bébibogyóm még nem ehet epret, gondoltam csinálok belőle lekvárt, mert decemberben már falhatja! Mikor ezt meghallotta a Magdi néni (szomszéd asszony) rögtön kaptunk is még két tállal :) Köszönjük neki! 
A 3kg.ból 2,5kg-ot főztem be, a többit meghagytam friss fogyasztásra, mostanság reggelente nem kávét iszom, hanem eperturmixot :)

Leugrottam a boltba, vettem dzsemfixet, citromot. De előtte azért körülnéztem a neten, hogy mik a tapasztalatok. Jó pár helyen olvastam, hogy azt a cukor mennyiséget, amit a dzsemfix ír sok, így én is kevesebbet tettem bele. Egy cseppet sem bántam meg, mert tényleg sokkal finomabb, lehet érezni az eper ízét!
Hozzávalók: 
  • 2,5kg eper
  • 2db citrom
  • 2 dzsemfix 3:1
  • 40dkg cukor


Az epret megpucoltam, rossz részeket eltávolítottam, megmostam, beletettem a lábosba, amibe befőztem. Megszórtam a cukorral, locsoltam a 2 citrom levével és állni hagytam 1-2órát.


Majd egy kicsit összetörtem villával és feltettem főni.


Nem gondoltam volna, hogy pikk-pakk elkészül, de így lett :) Azért a botmixert egyszer-kétszer még megmerítettem benne, mert nagyon darabos volt. Mikor elkezdett rotyogni, leszedtem a habját, beleszórtam a 2zacskó dzsemfixet, egy kicsit forrt vele is, és levettem a tűzről.


Gondosan előkészített üvegekbe öntöttem (6üveggel lett, meg egy féllel), lefolpakkoztam, 5percre fejre állítottam őket, be a száraz dunsztba és másnap a spájz polcára... decemberig ott pihennek.
Nem késő nekiállni... az eperszezon még tart!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...