2014. jún. 10.

Anya varr! Avagy egy nadrág tündöklése és....


Kézcsók Hölgyek!

Ákos vagyok, immár 7 hónapos, a csajok azt szokták mondani, hogy igazi Pasi! :)
Azért kényszerülök írni, mert nem úgy van ám, ahogy itt anya előadja! De nem ám! Általában elég sokat bénázik, mire összejön neki, amit eltervezett. Azt mondják róla, hogy maximalista... lehet... egy időben az volt a kedvenc mondása, ha csinálsz valamit, azt csináld jól, különben mi értelme?! Szerencsére jó problémamegoldó készséggel van megáldva, így ha valamit elront, akkor a bosszankodások (káromkodni is szokott, de pszt), félredobások, nem tudomok után előveszi az  éppen aktuális "művet" és kijavítja, megoldja, megcsinálja! 
 Hogy mindennek ti is részesei legyetek, néha-néha benézek és elmesélem a valót! 
Akkor kezdeném is, méghozzá azzal a nadrággal, ami a fotón rajtam van.



Egy nap arra ébredek, hogy anya lázasan böngészi a netet. Először nem szóltam, gondoltam csak észreveszi, hogy felébredtem... de nem. Hangot adtam nemtetszésemnek, mire feleszmélt. Mosolyogva jött az ágyamhoz és közölte, ő most rucikat keres, nem magának, most én vagyok a kitüntetett, mert varrni akar nekem, mindenféle szépet :) Talált is egy oldalt, ahol beleszerelmesedett egy nadrágba, a probléma ott kezdődött, hogy nem volt szabásmintája. Ez a cseppet sem elhanyagolható dolog sem tántorította el, majd ő megrajzolja (ajajjj). Keresett és talált egy sima, snassz gatyó mintát, amit kimásolt, átfabrikált. Előkapart a szekrény mélyéről egy régi nadrágot és inget, ezek alkotják a nadrágom. Persze nem ment neki ilyen gyorsan :), mert közben ettem, játszottam, szóval beosztottam anya idejét. Ha jól számolok ez a nadrág is egy hét alatt készült el. Nah... íme a kezdetek:


Mivel ezen is akart egyet csavarni, a szárait rövidebbre szabta és az ingből eszkábált rá hosszabbítást. Ki is vagdosta, ahogy kell!






Legelőször a nadrág szárának meghosszabbításos részét varrta fel (úgy mondta, hogy passzé, de nem értem miért mikor egyáltalán nem simul a lábam köré, olyan mint maga a nadrág szára, csak más színből)





Majd fogta a középső, popsikiemelő (én így hívom, mivel ez is zöld, szépen kiemeli a pelusos fenekem) részt és mindkét oldalhoz odavarrta.





Hátul már kész, vagyis majdnem, de ezt egy röpke sorral később. Aztán összevarrta elöl is.





Majd gondolta, belül a varrásnál levágja a felesleges anyagot, hogy kényelmesebb legyen. Itt kezdődtek a problémák... a popómnál kivágta az anyagot... elég durván! Ekkor dobta félre először! Látjátok?





Másnap, vagy harmadnap újra elővette, mondván, ő ezt nem hagyja annyiban! Rakott rá egy foltot! Foltozás közben nagyon dicsérte a kétoldalú-ragasztófóliát... ez egy olyan "papír" amit rávasalsz arra amivel foltozni akarsz, kivágod, lehúzod a papírt és ott a ragacs a folton, majd fogod a foltot, ráteszed a szakadásra, aztán újból vasalsz és láss csodát a folt ott marad! De ez így még nem elég le is kell varrni, csak ezzel könnyebb, mert nem "mászkál" el a folt. Így sikerült megoldani:





Büszke is volt magára, én is büszke voltam rá! Már csak az utolsó simítások vannak hátra, nem csak ő, én is azt hittem! Behajtotta a derekát, fűzött bele gumit és voálá! Erről már fotó sem készült :(... kicsi lett... a dereka nem lett elég magas, éppen csak takarta a fenekem. Újabb elkeseredés, félredobás, nagy ívben varrógép kerülés! De közben azon agyalt, hogyan lehetne megoldani ezt a problémát is. Gumis, nyúlós anyag kell! Ing kilőve, az eredeti nadrágból már nem jött ki egy derékrész. Anyag búvárkodás, pakolás A-ból B-be. Aztán egyik nap hirtelen kiderült az ég! Megvan! Maradt anyag az egyik felső varrásakor (abból, ami kicsi lett rá) és még színben is ment hozzá :)






Kiszabta, rátűzte, rávarrta. Tökéletes lett, igaz most meg egy kicsit eltúlozta a derék magasságát, de kit érdekel, a lényeg, hogy nem szorít hónaljban :) Nah Csajok! Mit szóltok hozzá? Hogy áll?





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...