2014. jún. 23.

A meggy és a magja

 A nagy meggymagozás múlt héten zajlott, de mivel az egész folyamatot egy posztban szerettem volna megosztani veletek, türelmesnek kellett lennem. Ugyanis most nem igazán a meggybefőzésről szeretnék írni, sokkal inkább annak, melléktermékéről, a magjáról.

Az alig 2méteres meggyfánk, összesen 7kiló gyümölccsel örvendeztetett meg minket. Reggel betakarítottuk, délelőtt kimagoztuk, délután már üvegben is voltak a kis piros szemecskék. Gyorsan a befőzésről :) 
  • 5kg meggy
  • 1kg cukor
  • 0,5kk. ecet
Mindez egy tálban összekeverve, állni hagyjuk 3-4órát, majd jöhet a dunsztosüveg.
Ez a folyamat nem igazán hozott lázba, sokkal inkább a magok! :) Már tavaly szerettem volna meggymag-párnát varrni, de sajnos későn kaptam észbe és már réges-rég beérett a meggy. Na de idén... minden pótolva lett! :) A meggymag-párna jótékony hatásáról ITT olvashattok. 
Szóval, miután megtörtént a nagy belezés, fogtam a pici magokat és 2napig sós vízbe áztattam őket. Fontos! Nem szabad hagyni, hogy rászáradjon a gyümölcshús a magokra! A második napon, egymáshoz dörzsölgettem őket, hogy a rajtuk maradt gyümölcshústól megszabaduljak. Dörzsölés - öblítés - dörzsölés - öblítés.... A procedúra után így néztek ki:
Még mindig elég "koszosak" voltak... Fogtam az egészet, s 1órán át főztem őket szódabikarbónás vízben. Miután kihűlt, újra dörzsölés - öblítés... stb. Íme az eredmény:
Még mindig nem voltam megelégedve a tisztasággal, ezért újabb 2napig áztak, igaz akkor már, sima csapvízben. Majd, nem fogjátok elhinni... dörzsölés - öblítés - dörzsölés - öblítés.... S mikor úgy láttam, hogy végre tökéletesen tiszták, kiterítettem őket a napra száradni.
Jelenleg egy üvegben várják, hogy párnácskákba legyenek töltve. Ami egy másik poszt lesz :) Tehát, itt a meggyszezon, dologra fel! És semmit ki nem dobni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...