2015. márc. 26.

Amigurumi horgolás alapjai III.

Az első és második lecke után itt is a következő!
Mert nincs vége :)
Ebben a posztban a színváltást, első- és hátsó hurokba öltést, valamint a huroköltést szeretném megismertetni veletek. Előbbiek gyakran, utóbbi ritkábban használatos amigurumiknál.

Akkor a színváltás. Nem volt annó egyszerű nekem ez a feladat, mivel jelen esetben spirálban horgolunk és "lépcsősen" mutatkozik meg a színcsere. Mit mondjak... nekem nem jön be! Ezért is kutakodtam, hogy hogyan lehetne kevésbé szembetűnően kivitelezni a dolgot. Találtam is egy jó kis videót, én azóta így váltogatom a színt. Nem azt mondom, hogy nem látszik, hanem, hogy csak te látod. :) Mert hidd el, akinek készíted, s laikus az ügyben fel sem fog tűnni... Az én színváltási technikám:


Jah... és igen, bal kézzel horgol a hölgy, de szerintem nem zavaró, át lehet ültetni jobb kezes verzióra, hiszen jól látszik, mit hogyan csinál.
Jöjjön az első- és hátsó hurokba való öltés. Igazából ez nem nagy feladat, első hurokba való öltésnél a szemnek kizárólag az első hurkába öltünk (amigurumiknál nagyon ritka, ha jól emlékszem 1x találkoztam vele leírásban). S ebből kiindulva a hátsó hurokba öltés, értelem szerűen a szem hátsó hurkába öltünk. Íme a videó:


Mint látjátok hátsó hurokba öltésnél, látszani fog a szem első hurka. Nos, én ebbe a hurokba szoktam a babák szoknyáját horgolni. Szeretem ezt a horgolást, mert nem kell a kiegészítőket még külön rávarrni, hanem egyszerűen ráhorgolom. Tehát, szoknya, fodor bugyira, zoknira, kézlőre bátran mehet ezzel a módszerrel.
És végül a hurok öltés. Előszőr bárány horgolásánál szembesültem ezzel a dologgal, de láttam hajat, szakállt ezzel a módszerrel horgolni. Elég lassan haladtam vele, nekem nem állt kezemre a fonal, viszont mutatós :)


Mára röviden ennyi, de van még mondanivalóm az amigurumi készítéssel kapcsolatban!
1. Lecke
2. Lecke

4 megjegyzés:

  1. Kedves Anita!
    Ezer éve horgolok, mégis nagyon hasznosak a videók, amiket összegyűjtöttél és közkinccsé tettél. Köszönöm. Egyébként édes gyönyörűségeket horgolsz. Gratulálok!
    Tekerka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Tekerka! Jó tudni, hogy használható dolgokat gyűjtöttem össze és ezeket mások is fel tudják használni.

      Törlés
  2. Szia Anita!
    Én még most készülök az első amigurumimra, eddig félve kezdtem el de, hogy ráleltem ezekre a leckékre már várom, hogy belefoghassak. Nem is saját részre készülne, egy barátnőmnek ígértem meg, hogy csinálok neki egyet, nagy Simon's Cat rajongó és találtam egy leírást a macskához amit elküldtem neki. Csak ő nem tud horgolni és megkért, hogy csináljam meg neki, hát így indulok az elsőnek :)
    Remélem folytatod mindenképp a leckéket mert egy ilyen kezdőnek mint én vagyok ezek olyan hasznosak, hogy el sem hiszed :D Köszönöm, hogy ezeket is megosztottad velünk!
    Illetve lenne egy kérdésem :) A Zoogurumi újságnak nem jelent még meg a következő száma? Az eddigieket a te jóvoltodból már kimentettem magamnak, csak jelezted, hogy lesz még egy, ezért kérdezem.
    Barbi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Örülök, hogy hasznosnak találod a gyűjteményem ;) Lesz még horgolásos "lecke", amiben a "kulissza-titkaimat" osztom meg... Bár lehet sokak számára nem is olyan nagy titok. :) A Zoomigurumi legújabb számát pedig itt találod! http://anikaby.blogspot.hu/2015/10/zoomigurumi-4.html A horgoláshoz pedig kitartást! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...