2017. febr. 25.

Amigurumi horgolás alapjai: Jó ha tudod

Bocsánat, hogy így össze-vissza osztom meg veletek a "tudásom", de nem igazán vagyok jó rendszerező. Ez a poszt is hirtelen ötlettől vezérelve születik/tett meg. Ennek a bagolynak a horgolása közben világosodtam meg, hogy vannak egyéb, nem szigorúan a horgoláshoz kötött "szabályok", amikkel most megismertetlek benneteket. (bár ezek a szabályok sem kőbe vésettek)

Az alábbi táblázatot pár éve találtam a neten, sajnos nem tudom ki is az eredeti tulajdonosa, remélem nem bánja, hogy megosztom veletek a magyarosított verziót. Mint látjátok babakészítéshez használható, tehát babavarróknak is ajánlom, akik ezeket az apróságokat használják babáikhoz.

Ezek biztonsági "mütyűk", ami azt jelenti, hogy általában műanyagból vannak, s két részből állnak (amiket én csak úgy hívok, hogy száras rész, s lyukas rész).

Az első oszlop értelemszerűen a kész baba magasságát mutatja, ezzel nincs semmi gond :)
A második oszlop a baba szem-méretét az adott magassághoz.
Mint látjátok, méretileg rengeteg biztonsági szem létezik. Ezt csak a színbeli változatosság múlja felül... Vannak egyszínűek (általában fekete), s fekete "szembogárral" rendelkezők is, amik a szivárvány minden színében fellelhetőek. Én mégis, ebből a fajtából az áttetszőeket (clear) szeretem. Egészen egyszerűen azért, mert ezeket különlegessé tudom tenni, s olyan színűre, stílusúra festem ami az adott figurához illik.
Egy kép az itthoni biztonsági szemekről, a teljesség igénye nélkül.





A harmadik oszlop, a szemhez hasonlóan, az orrméreteket mutatja.
Ezeket általában feketében, barnában árulják, de láttam én már pirosat is. Mackókészítők biztos használnak ilyet, esetleg még kutyán tudom elképzelni. Képet nem tudok csatolni, még nem dolgoztam orral, jobban szeretem az orrnélküliséget!

A negyedik oszlop a joint méretek, amik szintén az elkészült baba méreteihez igazodnak.
Nem igazán találkoztam vele amigurumi körökben, pedig szerintem ötletes dolog.


A joint-ot testrészek összekapcsolására használják. A törzshöz a lábakat, fejet, karokat ezzel kapcsolják, ezáltal ezek a testrészek forgathatóak lesznek. Lavanda babám lábait is ezzel "rögzítettem", így szépen meg tud ülni, hajolni, s még spárgát is tud csinálni :) Joint egyik része sem látható, mivel a horgoláson belül helyezkednek el, s rendes összepattintás után is csak a horgolás látszik. Most készülő Pókember feje is joint-al van, vagyis lesz a testhez rögzítve.
A fejbe tettem a "száras" részt, mögötte láthatjátok a "lyukas részt" s egy-pár horgolt sort a nyakból.


A következő képen már összepattintottam a két részt, a "száras" részre először ráhúztam a horgolt "nyakat", majd jött a "lyukas" rész. Jól összenyomtam, s tádámmm...


Ezeket a biztonsági cuccokat nem mindig egyszerű összepattintani. Első körben próbáld meg nagyobb erőbedobással, ha nem megy ragadj ollót, s azzal tágíts a lyukon (fontos, hogy a tágítást zárt ollóval végezd, nehogy tönkremenjen az éle), ha ennek is kudarc a vége, az ollóval fogd meg a lyukas részt, s öngyújtó lángjánál melegítsd egy kicsit (nehogy megolvadjon!) majd gyorsan és persze óvatosan rányomni/húzni a száras részre. Ez az utóbbi technika mindig bejön!
Remélem most is tudtam segíteni, s egy cseppet megkönnyíteni a munkátokat!

Amigurumi horgoláshoz segítség: 1lecke ; 2lecke ; 3lecke ; sorszámolás

Mindenkinek jó bökdösést!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...